Campania, „Hoţii sunt creativi, fii preventiv!”

 

             Iniţiativa se înscrie în suita de acţiuni derulate în cadrul parteneriatului dintre Inspectoratul General al Poliţiei Române şi Groupama, demarat în 2011, prin care se urmăreşte prevenirea victimizării populaţiei pe zona de infracţiuni contra patrimoniului Este al şaselea proiect dezvoltat împreună, de această dată cu privire la modalitaţile de prevenire a furturilor din locuinţe. Dorim, astfel, să atragem atenţia asupra unor paşi simpli ce sunt la îndemâna fiecăruia dintre noi şi care ne pot ajuta să evităm situații neplăcute .

 

             Deşi în ultimii ani tendinţa a fost una descrescatoare, acest segment de criminalitate a reprezentat un domeniu prioritar de prevenire pentru că fiecare cetăţean cosideră locuinta spaţiul în care se simte în siguranţă şi orice pătrundere neautorizată creează o stare de discomfort, de multe ori fara legatura cu prejudiciul cauzat, ci doar cu încălcarea acestui spaţiu intim de siguranţă personală.

 

              Campania îşi doreşte să atragă atenţia asupra condiţiilor care favorizează furturile din locuinţe. Ea se va derula până la data de 31 decembrie 2017 , beneficiază ca materiale de suport de 150 de afişe şi 3000 de broşuri conţinând recomandări preventive, iar grupul ţintă este constituit din posesorii de locuinţe la bloc în mediul urban.

         

Mai multe recomandări preventive se pot găsi  pe site-ul partenerului – groupama.ro/prevenireafurturilor, unde a fost realizată o pagina online Prevenirea furturilor, unde cetăţenii pot să participe la concursuri tematice cu premii.